Ce Pot Sa Mananc Daca Am Pofta De Dulce, Dar Nu Vreau Sa Ma Ingras?

Ce Pot Sa Mananc Daca Am Pofta De Dulce, Dar Nu Vreau Sa Ma Ingras?
0 17/08/2015

O felie de tort de ziua celui mai bun prieten, o lingurita de frisca din cafea, un platou de fursecuri cand ai musafiri sau o gura din prajitura preferata. Aceste mici gustari fac parte din placerile vietii si merita savurate din plin.

Problema este insa, pentru multi dintre noi, pofta de ceva dulce care este la ordinea zilei iar zaharul a devenit o tentatie coplesitoare careia nu ii putem face fata. In locul unor gustari speciale de ocazie, multi dintre noi suntem dependenti de dulciuri si simtim nevoia de ele zilnic sau chiar la fiecare ora pentru a ne satisface dependenta de zahar. Daca te-ai surprins vreodata privind hipnotizat spre vitrina unei patiserii dupa o gogoasa,  inseamna ca esti constient de incredibila putere ce o are pofta de zahar.

Dar indiferent cat de adanc este inradacinata in tine aceasta pofta, inca mai exista speranta!

In loc sa consumi alimente pline de zahar si deloc benefice organismului tau, te sfatuiesc sa te rasfeti cu mici gustari sanatoase si gustoase. In primul rand, haide sa vedem de ce anume are corpul nostru nevoie atunci cand poftim dupa diverse alimente.

Faptul ca organismul iti „cere” sa consumi ciocolata, dulciuri si alimente care contin zahar, poate sa reflecte o deficienta a anumitor minerale in corp, cum ar fi: magneziu – il gasim in nuci, seminte, legume, fructe; carbon – fructe proaspete; crom – brocoli, grefe, pui; fosfor – pui, oua, lactate, nuci, legume, peste; triptofan – vita, miel, spanac; sulf – varza, conopida, brocoli, hrean, toate acestea fiind benefice pentru o mai buna functionare a organismului.

Prin urmare, e necesar sa inlocuim dulciurile de pe rafturile supermarketurilor cu alimente ca: nuci, seminte, legume, fructe si bineinteles, putem prepara acasa diverse deserturi respectand anumite principii de baza. Incearca sa inlocuiesti faina alba cu faina integrala, in loc de zahar foloseste un indulcitor mai putin nociv, prepara frisca cu smantana degresata, in loc de margarina, foloseste untul de cocos si asa mai departe.

Pe langa aceste mici modificari in alimentatie, adauga vointa, determinarea si exercitiul fizic si iti vei mentine corpul fit si sanatos.

logo-negru

Posted in NUTRITIE